Prodej auta - Octavia combi 2.0 TDI
Tak je tady po 10 letech opět čas na obměnu auta.
Ne že by s „Oktávkou“, se kterou jezdil těch 10 let kolega Miloš, byly problémy.
Právě naopak - je to výborné, spolehlivé a úsporné auto.
Ale čas se nezastaví a já chci, dokud je to možné, koupit nové "klasické auto", které bude mít životnost před sebou a se kterým pak vydržím co nejdéle.
Svět se zbláznil a automobilový průmysl je ze strany politiků tlačen do přechodu na "auta na baterky", což se mi hodně příčí (viz můj článek na toto téma). Auta (a to nejen ta elektrická) budou čím dál dražší a komplikovanější takže jsem to vyhodnotil tak, že je nejvyšší čas pro nákup relativně "jednoduchého a klasického" auta.
Ačkoliv mám tento krok racionálně zdůvodněn, není to vůbec jednoduché rozhodnutí, protože dosavadní Octavia je opravdu výborné auto, spolehlivé, praktické, úsporné, s výbornými jízdními vlastnostmi. Navíc je ve výborném stavu.
Spolehlivost se projevila během 10 let provozu tím, že auto nikdy nezradilo. Samozřejmostí pro mě bylo absolvování všech pravidelných servisních úkonu v autorizovaném servisu a odměnou za to mi bylo, že v jakémkoliv ročním období stačilo otočit klíčkem a vyjet a vždy v pořádku a bezpečně dojet.
Praktičnost vyplývá z provedení kombi s velkým vnitřním prostorem jak pro cestující vpředu i vzadu, tak v zavazadlovém prostoru. Podélné nosníky na střeše umožňují jednoduchou instalaci různého dalšího příslušenství, přitom auto má výšku tak akorát aby se s nákladem na střeše dalo rozumně manipulovat.
Sklopné zadní sedačky dělené v poměru dvě ku jedné jsou celkem běžné, ale možnost otevřít dvířka uprostřed středního sedadla a díky tomu například lyže ve speciálním pouzdru převážet přímo uvnitř auta už tak běžná není (foto).
Pro úspornost je asi hlavním kritériem spotřeba a ta je u tohoto auta opravdu velmi dobrá. Každý nákup pohonných hmot byl po celou dobu provozu evidován v excelové tabulce a sledována jak spotřeba od posledního tankování (vždy plná nádrž), tak průběžná dlouhodobá spotřeba za celý život auta. Na 143421 km auto spotřebovalo 9021,22 litrů nafty, to je 6,29 litrů na 100 kilometrů. Jedná se přitom o kombinovaný provoz (město, okresky, dálnice, kratší i delší jízdy...) v nejrůznějších podmínkách a ročních obdobích.
Díky výborným jízdním vlastnostem se s autem skvěle jezdí jak po dálnicích či rychlostních silnicích, tak po okreskách. Díky síle dvoulitrového turbodieselu není potřeba neustále řadit, kopec-nekopec, prostě to jede s ohromnou lehkostí. Je zde víc než dost výkonu na velmi razantní předjíždění. I když člověk předjíždí psychicky nemocného jedince, který začne "najust" zrychlovat, je zde výkon pro dokončení manévru. A to vše bez dramatického zvýšení spotřeby.
Fotogalerie
Webové album se sadou aktuálních snímků tohoto auta.
Doporučuji prohlížet na počítači nebo aspoň na tabletu, nikoliv na mobilním telefonu.
Historie
Jsem druhým majitelem tohoto auta, koupil jsem ho u autorizovaného prodejce ve Žďáru nad Sázavou při stavu 61533 km, zde také byly prováděny veškeré servisní operace, takže je dohledatelná kompletní historie.
Samozřejmostí bylo absolvování všech pravidelných servisních prohlídek v požadovaných termínech a realizace všech doporučení odborného servisu.
Provedené větší opravy v poslední době
5/2020 - 154 000 km - výměna EGR (chybný SW - přehrání)
9/2021 - 176 579 km - výměna filtru pevných částic a geometrie
6/2022 - 188 906 km - výměna všech pružin a zadních brzdových destiček
Konfigurace
Škoda Octavia Combi Elegance, 4x4, 2.0 TDI
Do provozu: 5.2.2013
Palivo: nafta
Převodovka: manual, 6 stupňů
Počet míst: 5
Motor: 2.0 TDi
Karosérie : kombi
Barva: stříbrná
Počet dveří: 5
Výkon: 103 kW
Pohon: 4×4
Stav tachometru : 205000
STK: do 01/2025
Hlavní parametry
Dvou-zónová automatická klimatizace s chlazenou schránkou u spolujezdce a středovým odkládacím prostorem pod loketní opěrkou
Vyhřívané přední sedačky
Tempomat
ABS + Elektronická kontrola stability (ESC)
Posilovač řízení
Stabilizace podvozku ESP
Protiskluzový systém ASR
Zadní parkovací senzory
Vpředu i vzadu elektricky ovládaná okna s dětskou pojistkou
Elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka
Handsfree sada Nokia
Plnohodnotné rezervní kolo ocelové, zvedák vozu, klíč na kola (ověřit)
Autorádio Swing s CD a MP3 přehrávačem
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a 2 sklopnými klíčky
Malý kožený paket (volant, hlavice řadící páky, madlo ruční brzdy)
Kola R15 195/65
Tažné zařízení
Bezpečnost:
Tříbodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači
Tři tříbodové pásy vzadu na vnějších místech s přitahovači
5 výškově stavitelných hlavových opěrek
2 úchyty Isofix
Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu, hlavové a kolenní řidiče (7KS celkem)
Deaktivace airbagu spolujezdce
Imobilizér
Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče
Bezpečnostní světla na výplních předních ( a zadních dvěří ?? )
Přední mlhové světlomety
Funkčnost:
2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru
Držák na parkovací lístky
INTERLOCK (nutnost sešlápnutí spojky při startu)
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)
Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel
Odkládací přihrádka na středové konzole
Odkládací schránka JUMBO BOX s osvětlením a nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly
Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)
Audiozdířka v loketní opěře JUMBO BOX
Osvětlení zavazadlového prostoru
Přední stěrače AERO s cyklovačem a volbou frekvence
Roletový kryt zavazadlového prostoru
Schránka na brýle
Zadní sedadlo dělené sklopné, včetně sedáku
Zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem
Zásuvka s 12V v zavazadlovém prostoru
Držák nápojů vpředu, držák nápojů v loketní opěře vzadu
Odkládací schránky za zadními podběhy - uzavíratelné
Střešní nosič
PRODEJ
Auto prodávám jakožto plátce DPH, takže kupující si může uplatnit odpočet DPH:
Cena 199 000,- Kč vč. DPH ( tj. 164 462,80 Kč bez DPH).
V případě zájmu pište na pavel.cerny.cr@gmail.com, na mobilu jsem na příjmu emailů trvale.